Telecomperikelen (2010)
Met 1 van onze pre-paid nummers is van alles mis gegaan. Na meerdere pogingen om de correcties uitgevoerd te krijgen hadden we bedacht om dan maar een tijdelijk abonnement te nemen dat elke maand opgezegd kan worden. Oftewel na 3 beloftes om terug te bellen dat niet gebeurd waren we het zat…
Het afsluiten van een vergelijkbaar abonnement voor mobiel internet was in 1 uur geregeld. Helaas voor een telefoonnummer (bij dezelfde provider en winkel) duurt het veel langer. Eerst deed er een systeem niet. Nadat we terug kwamen werd ons gemeld dat een check uitgevoerd moet worden door een persoon en dat we daarover zouden worden teruggebeld (binnen 1 uur). Uren later is dat nog steeds niet gebeurt.
FYI: voor het verkrijgen van een mobiel nummer is het een vereiste dat je een woonadres in Australie hebt… De verkoper moet je paspoort controleren en allerlei gegevens van je noteren. Als je een abonnement wilt afsluiten dan moet je bijna alles aan de verkoper vertellen en allerlei bewijzen hebben. Bijvoorbeeld je visumgegevens, je salaris, je werkgever, etc. Maar wat ze niet van je willen weten is of je een bankrekening hebt…
Uiteindelijk allemaal erg frustrerend omdat dat nummer aan allerlei mensen/instanties door gegeven is die dus niet meer met ons kunnen bellen.