Karijini National Park

Vrijdag 3 juni zijn we van Exmouth naar Tom Price gereden. Dit ligt vlak bij Karijini National Park. Het laatste stuk naar Tom Price ging over een dirt road. Dit is de beste dirt road waar we tot nu to (18 juni) over hebben gereden. De weg komt lang een mijn van Rio Tinto, een van de grote mijnbedrijven in Australië. De weg was waarschijnlijk vlak, voordat wij er overheen reden misschien de dag ervoor, glad gemaakt. De weg was zo glad als een snelweg…

Christof had op de website van nu.nl gelezen dat de Kaiser Chiefs een nieuwe cd uithebben. We hebben op hun website gekeken en het bleek dat je uit 20 nieuwe nummers van hen een eigen cd kan uitkiezen met 10 nummers. Dat hebben we ’s avonds gedaan. Leuk om zelf producer te kunnen spelen. Op ons blog staat een link naar ‘onze’ cd.

De volgende dag zijn we naar Karijini National Park gereden. Bij Weano Gorge hebben we gewandeld. We zijn afgedaald tot de bodem van het ravijn en hebben langs het watertje gelopen. Dit was een leuke wandeling. Het is geen mooi weer vandaag; het is bewolkt. We zijn naar Oxer’s lookout gereden waar we vanaf het uitkijkpunt een mooi zicht hadden op 5 ravijnen die bij elkaar kwamen. Erg mooi! We vonden dit wel een goede lunchplek. In de diepte onder ons was een meertje. Daar zagen we een groep mensen drijven op opblaasbanden. Waarschijnlijk bezig met een canyoning tocht.
We hebben de dag afgesloten op de camping bij Dales Gorge. De camping is bijna vol, maar er is gelukkig nog een plaatsje voor ons. Er wordt gewaarschuwd voor dingoes, maar we hebben er geen eentje gezien…

Op zondag zijn we naar Dales Gorge geweest. Vanaf de camping is het een paar kilometer lopen. We hebben eerst het uitzicht bewonderd vanaf het uitkijkpunt en zijn toen afgedaald naar de bodem van het ravijn. Hiervoor moesten we een stukje met een ladder naar beneden klimmen. We kwamen bij Circular Pool uit wat, zoals de naam zegt, rond is. Hier waren een paar mensen die naar het watervalletje gingen zwemmen. Daarna zijn we door het ravijn gewandeld. Dit was een redelijk avontuurlijke wandeltocht, waarbij we soms vlakbij de rotswand liepen en/of moesten klimmen. Aan het einde kwamen we bij een waterval en een meertje. Ook hier waren mensen aan het zwemmen. We zijn nog een eindje verder gelopen naar Fern Pool waar ook weer mensen aan het zwemmen waren. We kwamen langs bomen met vleermuizen (fruit bats).
De rest van de dag hebben we op de camping zitten lezen met een flynet op. Niet echt fijn om met een heel klein ruitjespatroon te lezen… maar wel zonder last van vliegen.

canyoning

Engels drop

Als er water is moet er gezwommen worden, en het was koud