El Questro

De salties zijn blijkbaar echt gevaarlijk
Na de oversteken, hebben we 2 dagen bij El Questro doorgebracht. Bij El Questro moesten we opnieuw de Pentecost River over (op een andere plek). Dit is volgens sommige mensen erg commercieel. Ons viel het enorm mee. Het is inderdaad mogelijk om duizenden dollars uit te geven aan een suite met prachtig uitzicht (2500 AUD per nacht; minimum 3 nachten) maar de camping kost slechts een paar dollar meer dan de overige campings langs de Gibb River Road.
El Questro heeft erg veel te bieden aan bezoekers er zijn vele wandelingen en 4×4 tracks. Daarnaast is er een prima restaurant en een bar met normale stadse prijzen. Hierbij moet je bedenken dat de eerste steden (meer dorpen) op tenminste 100 kilometer afstand zitten en alles dus per vrachtwagen of vliegtuig aangeleverd moet worden.
De eerste dag hebben we niet veel gedaan. Voornamelijk de was en de rest van onze reis in Australie gepland. Die avond hebben we heerlijk genoten bij het gezamenlijke kampvuur met een drankje. Er waren veel mensen die met elkaar ervaringen van de Gibb River Road deelden. Het was erg gezellig en het werd dus een stuk later dan verwacht.

De tweede dag zijn we met onze ijzeren ros via 4×4 tracks naar Pidgeon Hole Lookout en Saddleback Ridge Lookout gereden. Ook hier moesten we 2 keer de Pentecost River over (op een andere plek). De Saddleback Ridge track wordt geclassificeerd als een track voor gevorderden. Onervaren chauffeurs wordt geadviseerd om halverwege de auto te parkeren en de rest te lopen. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Nadat we van het uitzicht hadden genoten en dus ervaren waren zijn we alsnog naar boven gereden. Dit ging best goed ondanks dat onze auto slechts 90-95 PK heeft.

Diezelfde middag zijn we naar Emma Gorge gegaan en opnieuw de Pentecost River over (en op de terugweg natuurlijk weer). Dit was een vrij gemakkelijke wandeling waarbij op een aantal plekken over rotsen geklommen moest worden. Aan het einde hebben we bij de waterval onze late lunch gegeten rond een uur of 14:00. Ook deze avond hebben we gezellig bij het gezamenlijke kampvuur gezeten en met mensen gepraat onder het genot van een drankje.

De volgende dag,op weg naar Kununurra, hebben we een tijdje gebadderd in Zeebeedee Springs. Een heerlijke natuurlijke warmwater bron van 28 tot 30 graden. Het was aan het begin een beetje druk omdat de ‘normale’ gasten alleen in de ochtend ernaartoe mogen. In de middag mogen de (veel meer) betalende gasten. Na een tijdje hadden we met 8 Duitsers het geheel voor onszelf.

Uiteindelijk hebben we dus 6 keer de Pentecost River, op 3 verschillende plekken, overgestoken. Het was een goede afsluiter van de Gibb River Road.

Hij is er niet bepaald schoner op geworden…

Uitzicht bij Pidgeon Hole Lookout

De weg naar beneden bij Sadleback Ridge

Water uit de Boab (Baobab boom)